ITMOTL VII

Assalamualaikum

"Muaz,mak kau suruh beli apa?"

Soal Kiran
Muaz terus mengeluarkan senarai barangan yang perlu dibeli

Telur
Mentega
Tepung gandum

"Sikit je,3 bahan.."

Lah,3 aje?

Kiran menjongket kening

"3 je?Pelik.."
"Hmm,aku pun pelik juga,tapi nilah mak aku yang sejati,dia memang biasa suruh aku keluar semata-mata 2-3 barang.."

Ketawa kecil dilepaskan Kiran
Geli hati dengan kenyataan yang dikatakan Muaz

"Kalau gitu,jom pergi cari bahan-bahan tu!"
"Beres!"

Bakul dibawa oleh Muaz manakala Kiran asyik mencari 3 bahan tersebut
Apabila jumpa,Muaz akan memainkan peranannya
Ambil dan masukkan ke dalam bakul

Hanya 3 bahan

Setelah satu jam berada di Giant
Selesailah misi mereka membeli-belah !

"Sekejap aje..kalau aku teman mak aku shopping,berjam-jam.."
"Walaupun beli barang rumah?"
"Yep!"

Kepala diangguk-angguk

Tiba-tiba,dua orang sahabat itu menangkap satu bunyi yang...pelik

Kiran sudah mengerutkan dahi
Hairan dengan bunyi tersebut

Muaz pula segera memegang perutnya
Adoi buat malu saja !

"Erm,hehehehe .. aku laparlah.."

Pecah ketawa Kiran
Muaz ni apelah !

"Jom pergi makan kat Pizza?"

Ajakan Muaz telah berjaya menggetarkan perasaan gadis itu
Makan . Pizza . Dengan. Jejaka . Yang aku suka?!!!!??!

Mulut Kiran terus terbuka
Respon terkejut , macam biasa

"Woi Kiran,lapar sangat dah ke? Sampai melopong mulut kau?Haha!"

Giliran Muaz pula ketawa terbahak-bahak

Kiran segera menutup mulutnya dan mencebik
Kurang asam punya jejaka idaman!
Mulut terbuka je pun,itu pun nak ketawa
Tak kelakar pun

Gadis itu mendengus tanda geram
Tangan segera dikepal

"Kau Muaz!Sebelum aku tumbuk muka kau sampai pecah,baik diam!"

Makin galak Muaz ketawa
Suka tengok Kiran marah-marah

"Kau ni kan,janganlah marah ...aku gelak pun salah ke ?"

Soal Muaz sampai memandang tepat ke dalam anak mata milik Kiran

Kiran pula sudah tidak keruan
Ah sudah!Muaz ni kenapa?

"Dahlah!Jom,pergi makan!"

Renungan Muaz segera ditepis

Kiran segera menapak ke arah Pizza Hut
Muaz pula ditinggalkan sendirian

"Haha,Kiran,Kiran..."


Comments

Popular posts from this blog

Hey

It's Okay 2#

Hey 2#