Posts

Showing posts from April, 2014

Over The Line

Assalamualaikum

Ya.
Banyak aku tengok kisah pasangan burung
Ok bukan pasanganlah
Cuma kawan yang punya rasa yang sama
Rasa seteroberi

Ada yang kecundang
Macam komik kecundang kasih ye eh ? Aku tak baca pun wakakaka
Ada yang bahagia sampai naik pelamin
Ada yang bengkok sedikit
Dan cuba untuk perbetul

Macam Oh Jin Rak punya kisah
Serius sedih woo
Takpe aku pun berbelah bahagi
Sebab aku pun nak tengok Go Dok Mi dengan Kkae-Geum aku keke
Tapi aku pun tak nak Oh Jin Rak sedih
Aisey

Oh Jin Rak .

Masa itu aku sedar
Dan ya
Kita mengharapkan kasih manusia dan mungkin akan kecewa
Tapi kasih Allah sentiasa ada 
Terbuka luas untuk kita semua
Kalau mengharapkan balasan cinta daripada Allah
Wah tiada istilah kecewa
Subhanallah
Sebelum kau lahir lagi Dia dah limpahkan kau dengan kasih sayangNya

Maaf ya orang yang lebih tua daripada aku
Aku faham perasaan kau Zeem,
Tapi yelah kan ?
Kau pernah ada tempat dalam hati dia
Sabar ya ?

Maaf aku masuk campur
Cuma .
Baru aku nampak lelaki kecundang dan rebah
S…

Flower Boy Next Door

Assalamualaikum

And I know I will be missing you
The cute face on the big screen
Even your smile wasn't for me
Your expressions
How I was captivated by them
Like all of them were meant for me
Like you were meant for me

You are far away and for sure
I can't reach you
This existence that you don't know
This love that you don't know

You
Kkae-Geum is only looking at 402
Small place that hides a princess

I will be missing you guys
I don't want it to end here
But
I just want to see the ending

When I come back
The colours on the screen will be gone
If the ending is today
Or should I say
If I end it today

Mannnnn .

2014

Assalamualaikum

Tahun ini macam biasa
Haha ok acah je

Aku rasa macam kena hempuk aje setiap hari
Walhal benda benda itu semua kecik saja
Mungkin sebab orang dah terbiasa dengan ..

"Upper form ni memenatkan dan menyeksakannn!!"

Memang
Aku akui
Tapi kalau kita reset balik minda kita
Dan jadi seorang yang optimis
Hidup tetap macam biasa

Memanglah otak dan badan penat
Tapi takdelah sampai separuh nyawa melayang
Melampauuu


Dad

Assalamualaikum

Even though I seldom see you in His house
But you always give me something
Something for my spirit
For me Deen

Although you are not an Ustaz
Dad,you always have them as your friends

You have always waited for me
Although you are tired
But you stayed at the canteen waiting for your little girl
With her big bag and her granny-style
When I said sorry,you smiled at me and said

"It's okay .. not a big deal .. "

You always convince me
That you are strong
You can be the Hulk when I ask you to be
You can give me everything I want
You are willing to burden yourself
Just for your children

Even though you said that you wouldn't help us
If we cause any problems with our small mind
But when it comes to things involving your children
You turn into a Superman
And save us

Dad,
I'm really sorry
For putting some burden on your shoulders
For making you tired
And force you to wait for me alone at the canteen
Because I was too lazy to pack my things at those nights

Dad