Kawan

Assalamualaikum

Kau rupawan
Hampir sempurna dari segala hal

Dulu kita rapat
Sering mendekat
Kau pamerkan gigi serta gusi
Kita ketawa
Tiada apa yang perlu dipersetankan

Memang aku kerdil
Dan selamanya akan begini
Kalian semua kelihatan gah
Namun aku senang
Kerna aku punya kalian

Kadang aku juga takut
Untuk berumah di tepi pantai
Kadang ombak ke mari
Langsung tidak terduga
Namun dulu aku sedikit yakin serta teguh
Kerna aku sangka
Kita semua tidak akan berubah
Hanya statik
Begitu sahaja

Kerna aku sangka
Destinasi aku untuk berkawan baik
Cuma terhenti
Saat aku bertemu kalian

Ya
Kalianlah

Terima kasih kerna masih sudi berkawan
Aku faham
Kita semua sudah berubah
Jarak dan atmosfera di sekeliling kita semakin besar menjauh
Aku faham
Aku faham .

Cuma kadang aku sedikit terkilan
Kita tidak mempunyai maklumat terbaru milik satu sama lain

Aku cuma rindu tahun-tahun yang lalu
Saat aku masih kecil
Kurus dan lemah
Di Sekolah Kebangsaan terchenta

Comments

Popular posts from this blog

Hey

It's Okay 2#

Hey 2#