Posts

Showing posts from January, 2015

I Wish You Would

Ligat matanya memerhatikan kenderaan berpusu-pusu di jalan raya
Nak lintas,macam bahaya sangat aje
Tangannya diramas lembut Dia menoleh ke kanan Khurayra tersenyum manis
"Kan abang dah cakap,nak lintas kena pegang tangan abang,"
Dia turut tersenyum Khurayra memang pandai mengambil hatinya
**
"Auch!"
Pekat darah yang mengalir keluar dari jari telunjuknya
Ish macam mana boleh cuai ni
Tak pasal-pasal jari terluka

"Aisha,hati-hati masa potong bawang tu,nanti pisau terkena jari..,"

Khurayra memberi pesan
Dia hanya mengangguk 

"Auch!"

Pisau jatuh terlentang di atas lantai dapur

Khurayra segera mencapai jarinya lalu menghisap darah yang mengalir keluar

"Rhumaisha!Kan abang dah pesan,hati-hati..,"

**

Bunyi petir yang kuat jelas menyapa gegendang telinganya

Terus matanya terbuka luas

"Astaghfirullahalazim,seramlah pulak malam-malam macam ni.."

Biasanya kalau dia terbangun malam-malam
Susah kalau nak tidur balik
Alamatnya,berjaga sampai pagilah

&quo…

Short Story

Image
Asalnya aku saja nak mainkan dia
Dengar cerita banyak ex perempuan ni
Asal banyak lelaki yang sangkut dengan dia eh ?
Hm oklah bolehlah cantiklah
Perangai ?
Hm oklah bolehlah not bad

Untuk pikat dia
Macam-macam cara aku guna
Ish susah juga nak pancing dia ni
Lepas berbulan-bulan aku berusaha gigih
Aku berkawan dengan semua besties dia
Jumpa mak ayah dia
Berkawan dengan abang dia
Belikan mainan untuk adik dia yang baru lahir
Belikan semua makanan favourite dia
Semua baju lawa-lawa
Shawl segala bagai
Waduh pehal untuk dia aku perlu susah?
Biarlah aku kaya pe hahahaha

Then
Aku dapat dia woo

Bila dengan dia
Lagi banyak aku belanja
Bukan dia mintak
Entah nape aku nak beli semua menda yang dia suka
Mungkin sebab this game has only begun
So I don't want this to end early so yeah
Aku ikat dia dengan janji manis
Makanan manis dan kata-kata manis tahap tak hengat
Memang dia suka dan manis gitu senyuman dia
Adalah sekali dua aku terkesima
Kejap aje hahaha

Aku tahu bila aku jadi ex dia nanti

Short Story

Image
Assalamualaikum

"Kau cita-cita nak jadi apa besar nanti ?"

"Aku ingat nak jadi pensyarah,"
"Engineer,"
"Weh kau ikut aku eh aku engineer gak,"

Semua mata tertumpu arahnya

"Awuf,kau nak jadi apa?"

"Pakar tulang,"

"Sebab ?"

Apesal aku disoal lebih-lebih pula ni ?

"Sebab orang penting dalam hidup aku ada sakit tulang,"

"Macam ?"

"Tulang belakang bengkok,"

Simple


Wahai

Image
Assalamualaikum

Alhamdulillah Ya Rabb
Akhirnya ada juga peluang nak miliki kamu
Wahai DIAgnosis !!
Hooyeahh

Jadi
Selamat jalan wahai rakan seperjuangkanku
Yang bakal berjuang bermula dari 8 haribulan ini
Aku hanya memandang dari belakang
Selepas itu dengan izin Yang Maha Esa
Aku akan menyusul kalian

Biasa
Tarikh keramat,13 Januari
Satu tarikh yang biasa
Namun telah ramai hamba Allah yang lahir pada tarikh ini

Dan salah seorangnya ialah kamu
Ya kamu

Aku memang patut berhenti
Dan tekan butang pause
Namun .

Hei
Meski pada hari itu aku ada di mana-mana
Selamat Hari Lahir
Belajar baik-baik ya
Belajar inshaAllah kerana Allah
Tidak mengapa
Usah fikir siapa aku
Usah kenang siapa aku
Cuma .
Selamat berjaya .



History

Image
Assalamualaikum

Reading our old conversations
Was like
Digging back our old scenes

Sometimes I understood your words
That I couldn't get it when you were saying it
Sometimes I could find something meaningful
That could break me
Sometimes
I could read your attitude
And your intentions
But I wasn't so sure

There are a lot of questions that I want to ask you
And sometimes I barely could fight the urge
To say Hi to you
And sometimes I really wanted the old times back
And live in the present

I was looking at your house yesterday
And said it was fine if I couldn't see you
As I could see the house and things
That are keeping you until now

Sometimes when I washed my hands
I really wanted to lift up my head
And pointing my eyes towards your house
It would be nice if my eyes caught you

But nahh
I should press the pause button
Nice to know you


Me

Image
Assalamualaikum

Allah
Only You know
How was the break-down
I didn't cry
But my soul did

It was hard for me
It was painful

Am I nothing for you ?

Either you were lying or not
It was okay
Allah knew it better than us
Then I will leave it to Allah

But please help me Ya Rabb
To think good
To stay calm
And do the thing called Husnudzon
Even it's hard

I'm nothing like some stars
Compared to all of you
I'm nothing like a beauty
Compared to all of them
I'm nothing like the fans of some famous bands
Compared to all of you

I'm just me
Me myself
Who has been liking someone for years
Who has been trapped by her own feelings since the first day I was born
Who loves Taylor Swift,Justin Bieber and 5 Seconds of Summer
Who loves to read comics
And a fanatic fan of Siti Rosmizah
Who has an ordinary face
With two eyebags
And my lips dries
I have no beautiful personality
But I am sure that I have a heart
Even it is not as pure as yours
Even I have lots of sins and only Allah knows …

Keciwa

Image
Assalamualaikum
Aku tak tahu Kita semua sudah jauh berubah Yelah kan masing-masing dah ada haluan sendiri Dan cita-cita sendiri Dan citarasa sendiri Dan rasa sendiri Dan hidup sendiri Dan cara yang tersendiri
Semuanyalah pokoknya
Aku memang berubah Namun ada beberapa perkara tentang aku yang tetap sama Iaitu orang-orang dalam hati Ianya tetap kau Dan ianya tetap kalian
Memang ada ramai lagi yang lebih baik Lebih bagus Lebih rupawan daripada kau Tapi ianya tetap kau Walau bagaimana pun aku cuba untuk lari Ianya tetap sama
Memang aku dapat ramai lagi yang baik Alhamdulillah yang mampu bawa aku pergi jauh dari ruang gelap Lebih pelik Lebih ceria Tapi ianya tetap kalian Walau siapapun mereka yang baru Kalian yang lama akan tetap ada Dan tetap ada Selamanya inshaAllah
Apa kalian sudah berubah dari segi semuanya ? Apa kalian sudah buang segala masa silam kalian ? Apa kalian sudah tidak mahu terlibat lagi, Dengan orang-orang dari episod silam kalian ?
Bagaimana dengan kita yang dulu ? Bagaim…