Posts

Showing posts from November, 2013

Apabila ..

Image
Assalamualaikum

"Dia senyap aje .. Tahulah ada kawan baru .. Blablabla .. Yelakan aku nikan bukan orang baik mana layak dengan dia alah dia tu bajet je .. blablabla "

Hmm .
Oh haha
Hmm
Ok ok

"Aku malaslah kawan dengan dia ni .. berlakon aje pandai .. "

Maaf cik,
Sini wa mau cakap

Takda gunanya dengki cenggitu
Hasad dengki ni nampak macam biasa
Tapi boleh membunuh kau tau
Haa tau tak ?
Eh ramai yang tahu
Cuma masalahnya
Berapa ramai yang benar-benar faham dan sedar ?
Tepuk dada sampai muntah,
Tanya iman

Syaitan sedang mencucuk kaulah cik adik Qis

Apa salahnya kalau kita bersangka baik ?
Jangan jauhkan diri daripada Allah
Berusaha untuk tidak suuzon dan berhasad dengki

Ingat,
Tak masuk syurga si pemutus silaturrahim

"Hmm,kawan kau ni baik aje sebenarnya,kau tu aje yang dengki memanjang-manjang,sampai kucing sebelah rumah pun nangis .. tak faham ?"

Senyum sinis
Harap kau terasa Qishhh

"Hape ?Masalah?"

ASM 2#

Image
Assalamualaikum

Kaifa haluki Ya anti ?
Ana harap anti sihat-sihat sahaja
Hati dan perasaan anti bagaimana ?
Moga sentiasa merah dan menawan sepanjang masa
Moga sentiasa disirami mata air cinta Ilahi

Qistina pula ?
Apa khabar ?

Alhamdulillah ana sihat sentiasa
Akal juga masih diberi kewarasan olehNya
Allahurabbi

Cuma hati ana agak layu
Maaf semuanya sihat
Cuma perasaan ini meragut kebiasaan hati

Banyak orang yang salah faham dengan ana
Baiklah,itu hak orang,bukan ?
Tapi ana sedih
Sedih sangat
Sebab anti juga tersalah sangka
Satu sangkaan yang salah telah dilempar pada muka ana
Titisan air mata anti jelas memberi kesan

Aasifni ya ukhti

Kerana selama ini ana telah menyakiti hati anti
Ana telah pentingkan diri
Dan hiraukan perasaan anti
Apa yang ana fikir
Cuma masalah ana
Aasifni ya ukhti

Ana tak sangka anti akan terasa seperti itu
Apa yang anti muntahkan selama ini
Ana sering amati warnanya dan perkara yang tersirat di sebalik semua ini
Ana cuba untuk memberikan ubat dan solusi yang terb…

Whutt ?

Image
Assalamualaikum

Your black sweater was on
Yeah babe you were lookin' good
Slept like a man
Yes I saw your white T-shirt

I got your number man it was hot
I didn't expect to get a Hi from you
So you did notice me
Yes man I was flying high

I couldn't remember your face
It was kinda dark
But my world was shining bright like stars in your eyes
You were lookin' at me,weren't you ?
Babe you made me laugh

I guessed
I remembered everything about you
About the late us
But it was weird
Because I couldn't get it
Get what ?

Your face

Haha man you are beautiful


Hanyut

Image
Assalamualaikum

Dulu aku pendiam
Tak banyak cakap
Tapi aku jenis ikut orang
Bukan tiru,ikut belakang orang

Aku dulu macam naif je
Macam je
Nampak suci putih bersih

Budak baik
Ikut cakap orang

"Yela kan ? Daripada penampo baik jadi baik.. "

Dulu aku selalu tidur kat rumah Wan
Kira rumah Wan macam rumah kedua akulah
Aku rapat dengan mak mak saudara aku
Dengan Wan
Sepupu sepupu aku
Dengan Mak Long Shiela
Dengan Mak Ngah Suria
Semua rapat

Setelah mendapat jangkitan haiwan dan makin membesar
Aku tak berubah pun rasanya

Cuma kini
Aku bising sedikit
Tapi nampak macam mayat hidup
Eh bukan
Macam patung

Allahurabbi

"Tak masuk syurga si pemutus silaturrahim"

Aku ada masalah untuk berkomunikasilah



A Girl I Met

Image
Assalamualaikum

"I've met this girl yesterday She wore a stripe shirt  The colours were purple,black and white She wore a silver scarf And she was wearing,not a cardigan But it was like black jacket She wore maybe a black track-suit  She was with her mother She was kinda short She had the sunburn 
I saw her at AZ's restaurant  And yes she was with her mother Maybe when I was looking at her,she was heading to 7E Then when she came back,she was holding a comic I guess she likes to read comics She wasn't neat and tidy Wasn't so pretty She had hurt her right ankle  Her body wasn't so straight She was,  Just an ordinary girl"
And so ?


Begin Again 3#

Image
Assalamualaikum

Hmm
I wouldn't jump into any conclusion
But
My heart said so
And
Hmm
Ottoke ?

You didn't care because you know that I could never
Ever
Run away from you
Because you were the other half of my imagination world
You were a king in my so-called palace
You were blabla and blablabla and duhh
You were everything to me

Maybe the song I'm So Sorry,Sylvia in that love novel suits me
Sylvia's story was like mine ?
Maybe yeah ?

Babe,
It is a lie if I tell you everything was fine
I don't really understand actually
What do I expect from you ?
What do I want from you ?

This is just a small masterpiece
You could break it at some other time
But let me finish this first

Dear man
Are you really using a Xperia ?
Is it Arsenal or Chelsea ?
But as far as I have known
It is the blue one
Do you really like green and blue ?
Just like me ?
But as far as I have known
You didn't like Justin Bieber that much
You wanted me to be happy with our so-called-same interests

Ya akh…

ITMOTL VII

Assalamualaikum

"Muaz,mak kau suruh beli apa?"

Soal Kiran
Muaz terus mengeluarkan senarai barangan yang perlu dibeli

Telur
Mentega
Tepung gandum

"Sikit je,3 bahan.."

Lah,3 aje?

Kiran menjongket kening

"3 je?Pelik.."
"Hmm,aku pun pelik juga,tapi nilah mak aku yang sejati,dia memang biasa suruh aku keluar semata-mata 2-3 barang.."

Ketawa kecil dilepaskan Kiran
Geli hati dengan kenyataan yang dikatakan Muaz

"Kalau gitu,jom pergi cari bahan-bahan tu!"
"Beres!"

Bakul dibawa oleh Muaz manakala Kiran asyik mencari 3 bahan tersebut
Apabila jumpa,Muaz akan memainkan peranannya
Ambil dan masukkan ke dalam bakul

Hanya 3 bahan

Setelah satu jam berada di Giant
Selesailah misi mereka membeli-belah !

"Sekejap aje..kalau aku teman mak aku shopping,berjam-jam.."
"Walaupun beli barang rumah?"
"Yep!"

Kepala diangguk-angguk

Tiba-tiba,dua orang sahabat itu menangkap satu bunyi yang...pelik

Kiran sudah mengerutkan dah…

Selingan

Assalamualaikum

Well
Erm
Hai bros

Dunia dah berubah
Aku pun makin berubah
Muka aku dah terbakar

Allahurabbi

Lawatan ke Langkawi memang best
Best.
Terlajak.
Lajak.

Apatah lagi apabila Allah pertemukan aku dengan ukhti-ukhti yang gila-gila
Van tu macam nak terbang pun ada
Wakakakaka
Afiqah memang lawak

Biarpun tenaga macam disedut-sedut
Syok Alhamdulillah

Lepas Langkawi
Ke Gambang pula

Woah syiokkkk habes weh !

"Alah Gambang je pon . Aku boleh pergi 28723872843 kali setiap tahun..Komang,"

Hmm
Baiklah kalau begitu

Aku diam je lah

Hahaha

In The Middle Of Their Love VI

Assalamualaikum

Papan tanda Giant gergasi telah pun kelihatan
Jejaka di sebelah dikerling sekilas
Hmm,dah lama tak tengok Muaz
Satu saat
Dua saat
Tiga Saat
 Tik tok tik tok

1 minit kemudian

"Hai Kiran,dari tadi aku asyik cari parking,kau boleh pula tenung muka aku.. hahaha."

Kiran terus tersentak
Jantungnya sudah berdetak laju
Aisey!Tertangkap!

Muaz tergelak kecil

"Gelabahlah tu..hahaha,"

Mukanya sudah merah padam
Kurang ajar Muaz
Dah tahu aku tengok kau diam jela

"Erm..alah aku saje je..Kan dah lama kita tak jumpa?"

Senyuman diukir untuk menutup rasa tidak keruan
Senyuman terpaksa

Muaz juga tersenyum
Satu keluhan dilepaskan

"Yelah,kita kan semakin sibuk..Susahlah sikit nak jumpa.."

Alah kau aja yang sibuk dengan Nurin,desis hati Kiran

Setelah berjaya mencari parking,enjin kereta dimatikan

Kiran segera mencapai tas tangan dan menapak keluar dari kereta
Muaz sudah menggeliat di luar

Tit-tit!

Alarm kereta ditekan

"Jom!"

Muaz segera melan…

Something V

Assalamualaikum

Dirinya dibelek melalui cermin
Dibelek untuk ke berapa kali

"Aku ni macam nak pergi date pun ada .."

Kata Kiran sendiri
Kemudian dia tersenyum puas
Tas dicapai lalu dia segera menapak ke luar

Kelihatan Viva hitam Muaz baru sahaja tiba di pekarangan rumahnya
Hon dibunyikan

"Kejap..!"

Laung Kiran yang sedang menyarung sneakersnya
Dia berlari anak ke arah Viva hitam tersebut

Pintu hadapan sebelah Muaz dibuka

"Aku duduk sini eh ?"

Muaz segera mengangguk

"Kalau kau duduk belakang,aku ni nampak macam driver kaulah.."

Kiran hanya tersengih

"Yelah,yelah.."

Beberapa minit kemudian,

Suasana tetap seperti tadi
Masing-masing mendiamkan diri
Tidak lagi seperti biasa
Entah kenapa,Muaz tidak tahu
Tapi Kiran punya jawapan yang tersendiri

"Hai Kiran,kenapa senyap je..biasanya kau selalu buat bising.."

Soalan Muaz mengejutkan Kiran

Senyuman nipis diukir

"Hmm..malas nak buat bising .."

Muaz tergelak kecil

"Boleh p…

Something IV

Assalamualaikum

Dua hari telah berlalu semenjak Nurin merajuk dengannya

Mesej tak dibalas
Bila Kiran menelefonnya,boleh pula dia mematikan panggilan sahabatnya itu
Marah sangatlah kut

"Alah,setakat tak nak hang je kut,tu pun nak makan hati.."

Bebel Kiran seorang diri.
Badan dihempaskan di atas katil

Tiba-tiba telefon bimbitnya berdering

"Eh,Nurin ke?"

iPhone 4 itu terus dicapai

'Muaz calling"

Matanya terbuntang luas
Muaz ?
Dia nak apa malam-malam ni?

Sekali lagi jantungnya berdegup kencang
Sudah agak lama dia terputus hubungan dengan Muaz

Jawab ke,tak ?

Punat hijau ditekan

"Assalamualaikum..."

Kedengaran suara Muaz jelas menjawab salamnya

"Waalaikumussalam,erm,Kiran maaflah mengganggu,aku nak minta tolong boleh ?"
"Boleh je kut,ape ?"

Muaz nak suruh aku buat apa ?
Kiran berfikir sejenak

"Teman aku pergi shopping esok?Aku kena beli barang rumah,umi aku suruh,aku mana pandai bab-bab kewanitaan ni,.."

Sekali lagi tangka…

Something III

Assalamualaikum

Kelihatan pelayan lelaki tadi sedang mendekat

"Ini air yang cik pesan tadi .. "

Dua gelas iced lemon tea diletakkan di atas meja

"Terima kasih .."

Pelayan tersebut mengangguk sambil tersenyum kemudian segera beredar

Straw dicapai dan air tersebut diminum dengan tenang
Nurin juga membuat tindakan yang sama
Setelah itu,

"Emm,Kiran .. dah kau nak hang tak dengan kami ?"

Kiran mengerutkan dahinya
Bila masa ada hang pula ni ?

"Siapa yang rancang ?"

Soalnya kehairanan
Wajah Nurin ditatap,menanti jawapan

"Aku dan Muaz,kami ingat nak pergi jalan-jalan kat Gambang,nak ajak kau sekali,nak tak?"

Jantung Kiran bergetar sedikit apabila nama Muaz disebut

Huhh
Setelah apa yang berlaku hari tu,aku rasa macam malas nak jumpa mamat tu

Kiran melepaskan keluhan berat
Wajah bosan dipamerkan

"Emm,tak kut,aku ... nak rehat je kat rumah .. "

Jelas kelihatan wajah hampa milik Nurin
Dia juga turut mengeluh perlahan

Kiran pula terus men…

Something II

Assalamualaikum

Kiran setia dengan senyuman .
Mendengar setiap patah perkataan yang terbit dari mulut Nurin,
adalah satu perkara yang amat menyakikatkan
Mana tidak,semuanya soal hubungan dia dengan Muaz

"Kau dengar tak ni,Kiran?"

Lengannya dipukul perlahan.

"Hah?Eh dengarlah.. hehe .. "

Kiran tersengih .
Walhal kenyataannya dia malas untuk ambil tahu soal Nurin dan Muaz .
Malas dan sakit hati .

"Jadi,hujung minggu ni,kita semua free kan ? Dr. Nazrin dah cakap kuliah kita Jumaat ni batal .. "

Mereka kemudian berhenti sebentar di sebuah restoran .
Niat ingin merehatkan badan,setelah penat mengelilingi seluruh East Coast .

Kiran kemudian menongkat dagu di atas meja makan .
Kedengaran dia mengeluh berat .

"Lah,kau ni dah kenapa Kiran ? Macam tak ada mood aje aku tengok,dari pagi tadi lagi ..."

Soal Nurin dengan bimbang .
Selalunya Kiran ni banyak celotehnya .

Kiran hanya setia dengan muka bekunya .
Lidahnya seakan berat untuk mengeluarkan bicara .
M…

Something

Assalamualaikum

"Aku ... sukakan kau .. "

Terus.
Suasana menjadi sepi .
Walaupun ramai orang berbicara .
Hatinya tersentak .
Berdegup kencang .
Tangan mula menyejuk .
Lidahnya kelu untuk berkata-kata .

Muaz masih setia dengan senyumannya .

"Amacam ? Ok tak ?"

Soalannya bagaikan angin menyapa diri gadis itu .
Singgah sebentar sebelum sempat dicerna akal dan minda .
Kiran asyik dengan halusinasinya .

"Woi?Kiran?Kiran ? Are you there ?"
"Hah?!Yea...Yeahh .. Yeah Im here .. "

Dia mengukir senyuman palsu .
Muaz sudah menarik senyuman bahagia .

"Tak romantikkan?Haha .. "

Kiran mengangguk perlahan .
Ya . Langsung tak .

Muaz tertunduk .
Nafas kedengaran dihela lembut .

"Tapi,aku rasa keikhlasan yang penting,bukan ? Aku yakin,Nurin pasti akan terkejut .. "

Kiran hanya mampu memberi sokongan yang kelihatan kuat .
Tetapi dalamnya rapuh .

Muaz mengerling jam di tangan.
5.30 petang .

"Oklah Kiran,aku nak jumpa Nurin dulu,thanks ya!&q…