Posts

Showing posts from June, 2014

Madam

Image
Assalamualaikum

Well
I miss you

Although I was scared to death
Whenever you were around when we were doing our practice
But it was good to have you
Because you would have your eyes on us
And you would find our mistakes
And we tried to fix them together

You were funny
You used to make me laugh
And made me shy
You used to laugh
And I knew your way of laughing very well

You were very nice
You have a golden heart
When I was sick and was too weak
You gave me Milo drink
And some bread
So that I would have some energy
And so that
I could stand up again

Well
You are one of a kind
Although I was dying to make sure that I wouldn't bump into you
The truth was
I wanted to be your favourite
And wanted to make you feel that
I was sporting and could do everything that you wanted me to

I am truly sorry Madam
I disappointed you
I let you down
And was too cheeky

Actually
I love you

And I hope you will live a beautiful life
With Allah in your heart
With Rasulullah SAW in your heart
With Iman and Dee…

Non-Stop

Image
Assalamualaikum

Remembering your black songkok
I saw it above there
There were you
Hiding with some friends
Just to take a look on me
That was
Unpredictable

Remembering your half face
Because I used to see it
Didn't have strength and chance
To see its full look
What a nice view
And it was yours

Remembering the first time I saw you
I never thought
That these years would be very tough for me
For some parts of myself
Because I have known you

Remembering those jokes
And your words
You are really bizarre and weird
And people would not believe that it was you
And I don't want to believe it
But
It was you

And people would say
It is useless now
Because if I have you now
Like my old days
It is a big mistake for me
And a wrong-doing
Yeah it is

But I couldn't stand it
There are some memories
That always pop out in my mind
And they are bringing me closer
To my childhood

Honestly
It is very hard for me
To accept the reality
And stop going to those illusions

I know that this is very wro…

Hidup

Assalamualaikum

Setiap orang ada kotoran
Kau ada
Aku pun ada
Kalian semua tidak terkecuali

Mutakhir ini
Sering berlaku perpecahan dan pergaduhan

Orang lebih banyak mengintai kotoran orang lain
Berbanding kotoran yang ada pada diri sendiri
Termasuklah tuan diri ini
Ye aku le tu

Sepatutnya kena lebih prihatin perihal diri sendiri
Tengok dulu keburukan dan kejahilan yang ada pada diri
Kemudian berusaha untuk berubah

Waduh
Cakap dan rancang kosong memang kencang weh
Tapi perlaksanaannya terlalu payah banget
Nafsu dan syaitan sedang berusaha untuk membelenggu diri
Dalam kehitaman dosa

Ya
Dashrin sering memburu
Dia memburu kesalahan orang lain
Tak buru pun
Jika terperasan
Akan dia nilai juga
Sedang diri sendiri lagi teruk dan hina
Dia tidak perasan

Berusaha menjadi hamba Allah yang lebih baik memang banyak rintangannya
Namun itulah
Untuk menggapai syurga bukan mudah
Untuk menggapai redah Ilahi bukan hanya dengan solat main-main
Tak khusyuk
Solat pada akhir waktu

Untuk menjadi seorang mukmin

Hei

Image
Assalamualaikum

Setelah remuk dengan seremuk-remuknya
Kini baru aku sedar
Akan satu realiti

Bahawa
Peremuk aku ialah diri sendiri
Ya
Haha lawak ke

Dia cuma biasa
Tiada respon
Akan tetapi cara dia berinteraksi dengan aku
Ehem berinteraksi secara senyap serta sunyi yang amat
Sudah cukup jelas untuk aku rumuskan
Bahawa jawapan dia
Samar-samar tidak
Ehehe samar-samar

Aku sendiri tak pasti
Kenapa mengapa aku sering ingin
Mencoret perkara pahit dan payau
Yang telah terwujud sewaktu aku bergelut dengan perasaan ini
Padahal
Bukan memberi faedah pun iya ?

Ehehe
Akulah seorang gadis yang punya perasaan
Perasan dilenyek orang
Namun tidak sedar diri sendiri mengundang kehancuran itu

Memang
Akulah yang bersalah
Kerana berperasaan seperti ini
Patutlah pada penghujung
Hanya aku yang pucat

Hei Faaris
Selamat Maju Jaya


Love Story 5

Perempuan itu hanya melangkah
Tanpa berpaling ke belakang lagi

"Medina you seem to have something to say to me .."

Langkah terus mati .
Dan dia berpaling
Dengan tangisan yang masih setia

"Yes I do have something to say ..."

Say that you want me one more time Medina .
Say it

"Please,pindah dari sini .. aku tak nak tengok muka kau lagi .."
"Kau buat aku sakit mata dan hati..bila kau takda,tak payahlah aku nak berdebar lagi ..:"
"Bila kau pindah,aku tak perlu jumpa kau lagi tiap-tiap hari di pejabat .."
"Dan .. kau tak perlu tipu aku lagi Arsyad Firhan .."

Dan
Dia berlalu pergi

Aku tergamam

"Aku dah cakap .. Medina tak akan terima kau balik Chad ...heh.."

Orang yang berjaya rampas Medina daripada aku
Ialah Amsyar
Faris Amsyar

Love Story 4

Aku rasa macam
Baru dilamar

"Will you marry me Sarah Medina ?"

Aku terdiam .

"Even though I have no ring but I have a heart .. You can take it and keep it .. forever babe.."

Ah sudah
Aku makin terharu dan berdebar

"Emm .. I .. I .."

Ah Arsyad Firhan ini memang manis mulutnya
Seperti dulu
Tapi akhirnya aku yang merana

Tiba-tiba keberanian datang menyapa
Aku terus menangis

"You can say you love me for million times .. you can say that you're sorry forever .. but Arsyad just listen to me,you broke me .. "

Kemudian aku terus beredar
Tiada lagi Arsyad
Tiada lagi semua ini

"But Medina .. Medina ! Dine !"


Love Story 3

"Medina .. "
"Arsyad .. "

Kami terdiam

"Emm,cakaplah dulu .. "

Ladies first,macam biasa.

"Emm ... "

Perempuan ini agak kaku sedikit
Aku pun macam nak jadi keras dah ni

"Aku .. ada hal nak bincang dengan kau Chad .. "
"Hal apa Dine ?"
"Pasal kita .. "

Oh .
Medina nak bincang apa ya ?

"Kau .. "
"Shhhh .."

Aku menyuruhnya diam .
Kelihatan Medina sedikit tersentak .

"Medina dan Chad .. like our old times .."

Ungkapku lalu tersenyum .
Ah pipi dia merah sudah

"Chad ... "

Aku menanti kata-kata yang seterusnya .
Medina seperti,tersekat

"Ya Medina .. "
"Chad ......... "

Medina makin menunduk .

"Chad nak balik pada Medina,lupakan Faris sebab I'm here for you .. and I will never go away .. "

Hehe .
Terus aku membuat pengakuan .
Mata Medina membulat

Love Story 2

Wajah putih itu memerah
Salah aku juga
Renung dia macam gitu

Ehehehe .
Comel

"Woi .. "

Terasa ada yang menyepak kaki ini

"Yang kau asyik tengok gadis tu apa hal ?"

Soal Faris .

"Err .. saja .. hak akulah nak tengok dia .."

Medina memang hak aku
Tapi itu dulu
Haish

"Eh kau takda hak nak tengok dia .. "
"Sebab apa ?"
"Sebab dia aku punya .. hihi.."

Terus jantung ini bagai direntap .
Apa ?!

Love Story 1

"Weh Medina,kau tak rasa apa-apa ke ?"

Lamunan terhenti . Serta merta
Apa maksud soalan Jyun ni ?

"Rasa .. apa ?"

Bibirnya menuju ke arah lelaki berbaju biru .
Lelaki segak .
Yang pernah menjadi idaman dan igauan aku .
Si bekas isterinya .

Aku terbatuk sedikit .

"Emm,entah .. nak rasa apa ?"

Jyun sengih .

"Kau .. tak risau ke kalau ada perempuan lain pikat dia ?"

Ah apa ini ?
Jantungku bagai direntap.
Aku ni cuma bekas isteri dia
Tiada jawatan masih

Segera wajah milik Firhan ku lihat .
Terus rasa jantung berdetak hebat .
Pabila dia turut melihatku .

Ya
Aku risau Jyun


It's Me

Image
Assalamualaikum

Hmm .
Hi again

Aku pun tak tahu kenapa
Tapi aku selalu diserang rasa ingin menulis
Tentang kau
Ya
Kau yang serba hitam hari itu
Eh aku pun pakai warna yang sama hihi

Entahlah
Bukan aku tak patah dan sakit
Malah keadaan sekarang agak parah
Tapi itulah
You've always been the best in my eyes

Even though you've ignored me for our own life
It feels like
It's always you
Who takes my soul away
Who can give me an endless pain bi iznillah

Although
We have nothing left
And you don't even know that I'm breaking
Because you don't care
And want to live a life without hurting me anymore
But it hurts you know
It's too painful

I used to drive myself to our pasts
When I was 12 and you were younger than me whatt?!!
Haha it was impossible for me
But yeah I'm breaking lol

It is my fault actually
It is my problem now
Not yours anymore

Well
Someone said every girl has their own guy that they can't easily forget
And in this girl's life
It has always be…

Rofl

Image
Assalamualaikum

Hehe .
Kau tahu ?
Perempuan ni mudah sangat nak jatuh
Serta perasan
Kau bagi dia cekelat seposen dua pun
Itu dikira sebagai harapan
Kelakar bukan ?
Tapi itulah
Perempuan

Dan
Aku ni perempuan
Kau tahu tak ?
Apa pula kali ni ?

Heh .
Si Kelabu sedang bermain-main
Ok maaflah
Sebenarnya Si Kelabu ini mesra orangnya
Penangan dia memang berbekas
Sampai bertahun lamanya

Em sebenarnya Si Hitam menduduki carta yang paling atas
Si Kelabu ni kira kedualah,ya ? hihi

Si Kelabu ni memang ganteng banget cowoknya
Semua gadis tengok memang pengsan punya
Takpun menangis sebab berharap dengan harapan yang melangit
Si Kelabu tak pernah bagi aku sebarang janji
Aku pun tahu siapa remuknya
Haha remuk kelakar bukan ?
Namun gitulah
Aku yang rasa seperti diberi janji

Apabila remuknya menulis di burung biru
Mungkin semua itu tentang Si Kelabu
Mungkin .

Aku patut hentikan semua ni
Alah budak kecil ini
Maaflah sebab buat semua menyampah

Perasaan ini tidak perlu dilayan
Boleh saja dilawan
Demi Allah
Jaga…

Grown Up

Image
Assalamualaikum

Setiap masalah pasti ada penyelesaian
Every tide has an ebb

Dan kau perlu tahu
Pertolongan Allah itu sentiasa ada

Dan bilakah pertolongan Allah akan datang ?
Bila kamu benar-benar yakin akan pertolongan Allah
Itu kata-kata motivasi dan penampar yang aku pernah baca
Tak ingat kat mana

Sekarang
Masalah yang agak besar ini
Disebabkan oleh diri sendiri yang pengecut
Pemalas dan buruk akhlak serta rupanya

HKBA sedang menanti masa untuk menyerang
Dan telah ku belek buku teks Bahasa Arab tingkatan 2 serta 1
Dan cerita yang Ustazah Maznah suruh aku hafal
TIADA DI DALAM BUKU-BUKU TEKS TERSEBUT
Oh Ya Allah !

Aku sedikit gelabah
Dan cuba menambah anak lelaki Ustazah sebagai kenalan di FB
Terniat nak minta nombor ustazah
Dan ada juga beberapa cara atau alternatif yang lain
Iaitu dengan mendapatkan buku teks BA tingkatan 3
Daripada pelajar tingkatan 3
Dan . . .
Pilihan terdekat yang aku ada
Ialah Ellya
Serta
Anak Tuan Zawi

Pfffttttttttttt !

Aku minta tolong Hajar
InshaALLAH dia ada

M…

Ugh

Image
Assalamualaikum

Ehemm .
Allahuakbar .

Let me be honest

Dear my sunshine and my heavy raindrops
I hope what I've been thinking and guessing about you
Is the truth of your life and soul
Because every single time I look at your funny fake face
I feel like you are stabbing me with your ignorance
Yeah I know ignorance is a bliss
But your ignorance for me just tearing me apart

Heh
Stop hoping for me to come back to you
You are nothing for me since
Since the last time you were everything to me
Just
Go away will you ?
Stop disturbing me because I don't want you no more
I want is no more you in my life
Don't you get it ?
Yes I'm treating you with this silence because
I don't want to treat you good no more

But
Why did you give me hopes ?

I'm not giving you a single hope no more today
So please step out of my life
Don't blame me for this

Yes it's my fault
I'm the one who is hunting for our pasts
There's no more us in your book
But there's you in my boo…