Posts

Showing posts from December, 2014

Naive

Image
Assalamualaikum

When we were both young
And were so naive
We used to go to some food and drinks stalls
And we would buy some sweets and I would prefer chewing gums more
And I would point at that 7Up Lemon bottle
And that kind auntie would help me to have it

And then we would sit by the school
By the busy road
And felt the wind
Produced by those vehicles
And if I'm not mistaken,we pretended that we were at Pulau Pangkor
That was ridiculous seriously

We used to make some jokes
And laughed because of them
They were utterly funny
Felt like my tummy was very itchy so I laughed even harder
And sometimes it was hard for me to stop

We used to play with Aiman
He was funny
Ustaz Rock , there he went

We used to go back home late in the evening
We liked to stay back at the school
And did something unbeneficial

To be honest I miss you
I miss you so much
I miss you badly




Wahai

Assalamualaikum

Entah
Rasa aku kadang celaru
Semuanya salah aku Ya Rabb

Akulah yang biarkan diri aku ralit diulit rasa
Biarkan diri jatuh terlentang
Sebab aku rasa tiada yang menyambut
Kesian sangat haha
Ini tak lawak

Kau memang sesuatu
Bila aku sanggup bantutkan apa yang sedang aku lakukan
Kerana kau
Kau memang sesuatu
Bila aku bercerita dengan sahabat sendiri dan topiknya ialah kau

Kau memang sesuatu
Bila aku kecewa

Kau memang sesuatu

I should stop this crap duhh

Man

Assalamualaikum

Allah
Hanya Kau yang tahu
Macam mana sakitnya hati menahan rasa
Nak pecah dada tahan amarah
Sebab kau orang yang harus aku taati
Dan muliakan
Kerana Allah


But Sometimes

Image
It has been years
And maybe you can forget
But I can't
And maybe you can stay calm and have a cup of tea
But I can't
Nahh just kidding
InshaAllah I can

But sometimes
I thought about you

I don't want to write about you anymore
But sometimes
My blog would stay alive because of you
Because those posts have you in them
Because you have given me a lot
A lot to be remembered

But sometimes
I have had enough
I am sick of it
I am sick of my own feelings

But sometimes
It's nice to play back all of those scenes
They are all funny
And childish
But it was me
And there were you

When there is an unknown number
Gives me texts
And not mentioning its name
I would always hope that it is you

But sometimes
I am sure it is impossible
We have gone this far
And it's good to be far

You know Fal
Sometimes I give you signs
Help you to know that
I'm still alive
But I guess you won't bother
Well
You don't have to


Wahai

Image
Assalamualaikum

Kadang aku biasa juga teringatkan kau
Gadis manis yang baik
Bijak serta peramah

Terima kasih ya sebab sudi berkawan dengan aku
Aku teringin nak hantar surat untuk kau
Hantar melalui pos
Aku fikir kau akan gembira dan seronok
Jika aku tekad berbuat begitu
Dengan izin Allah Yang Maha Pengasih
Lagi Maha Berkuasa atas segala sesuatu
Allahuakbar

Kau juga kata yang kau suka surat-menyurat,bukan ?
Kau ni comellah

Aku nak kau simpan kenyataan ni baik-baik
Aku memang ingin berkawan dengan kau
Kalau pun aku tak bertemu dengan adik kau yang kacak tu
Kalau pun aku tak jatuh suka dengan adik kau yang baik tu
Aku rasa aku tetap akan sudi berkawan dengan kau
Sebab kau,ialah kau
Bukan sebab adik kau
Bukan sebab apapun yang logik atau tak

Moga Allah akan sentiasa ikhlaskan aku
Untuk menyambung tali persahabatan kita
KeranaNya

Bukankah jika kita lakukan sesuatu kerana Allah
Akan menjadi indah segalanya ?

Doakan aku untuk peperangan besar tahun depan
Doakan juga iman aku yang sentiasa terumb…

Selemat Maju Jaya

Image
Assalamualaikum

Hey
Tolehlah belakang namun bukan ini kali yang terakhir
Kerana aku akan selalu berada di belakang kau
Renung sisi belakang kau
Waktu kau pergi
Atau waktu aku mengundur

Banyak perkara yang kau perlu tahu
Namun simpan yang satu ini
Aku sayang kau
Walau sampai bila-bila
Dengan izin Allah Khaliq kita

Kau kakak yang terbaik
Kau sahabat yang memahami
Kau gadis yang terpelihara
Dan moga Allah merahmatimu

Belajarlah elok-elok
Aku yakin kau boleh
Aku tahu kau bijak
Walau PMR kurang sepeti apa yang kau sangkakan
Namun lihatlah kini
Kau sudah memintas ramai orang
Aku bangga dengan kau

Di Selangor sana
Moga kau dapat banyak ilmu
Moga kau dapat ramai sahabat sejati
Moga Allah sentiasa menjadi keutamaanmu
Moga aku juga kau kenang selalu

Jangan lupa sampaikan khabar
Dan jangan lupa juga untuk bertanya khabarku
Aku menunggu inshaAllah
Aku akan menunggu


Datang Dan Pergi

Image
Assalamualaikum

Allahurabbi

Baru aku tersedar
Dalam hidup seorang Kamilia Qistina ini
Aku telah banyak sia-siakan
Manusia
Yang singgah sebentar dalam hidup ini
Namun tak sempat berehat
Telah aku usir pergi
Zalimnya aku Ya Allah

Salah seorangnya
Ialah kau

Masih segar dalam ingatan aku
Dan setiap kali aku ingat balik apa yang pernah aku lakukan
Terhadap kau darah daging aku
Aku rasa macam nak hempuk kepala kat sinki tandas
Tapi aku tahu perbuatan itu salah
Dan tidak mampu untuk menebus kesalahan sendiri
Dapat sakit ade ler

Kau memang petah bercakap
Memang mesra tahap gabanlah
Rasa cam nak nangis je sebab kau terlampau mesra
Kau tak pernah kekok dalam bersosial
Itu aku suka tentang kau
Kau boleh buat selamba rapat dengan orang yang kau baru kenal

Walau aku ni macam ais ketul
Dingin beku tahap melampaui batas kesabaran seorang manusia normal
Ye ke haha
Kau tetap paut erat lengan aku
Sambil ajak aku bermain
Dan berceloteh macam-macam
Kau agak lawak

Dulu masa aku dah kamceng dengan kau
Dah …

Wildest Dream

Mendongak ke langit
Begitu banyak bintang berteraburan

Damai singguh malam ini
Angin malam meniup lembut tudung
Aku melihat ke sisi
Kelihatan dia sedang asyik merenung langit
Seperti aku,tadi

Tangan kanannya ku capai lembut
Kemudian tangan kami saling bertaut
Aku genggam dengan erat

Janji dengan aku

Kata kau akan ingat aku
Bibir merah ini
Pipi yang berwarna kemerahan ini
Melihat matahari terbenam
Dalam pakaian yang elok

Kau akan ingat aku

-Taylor Swift

Chenta

Image
Assalamualaikum

Kau tahu
Dalam sehari tu kita tak pernah terlepas dari berbuat dosa

Dosa
Dalam keadaan kita sedar atau tak
Secara sengaja atau tak

Lalu dalam sehari terlalu banyak pengharapan kita
Lalu apabila tak tercapai kecewa yang amat

Mungkin ada yang lampiaskan kekecewaan dengan tangisan
Atau dengan menghamburkan segala isi hati dengan teriakan
Atau dengan mencampak segala jenis harta di depan mata
Atau memaki hamun di bawah sedar

Lalu apabila tercapai
Senyum sampai telinga itu aku fikir pasti
Terkinja-kinja dek kegembiraan yang amat itu aku fikir jarang
Menjerit keriangan,
Orang open-minded,mungkin ?

Dalam setiap perkara yang kita alami
Pernahkah terlintas dalam kepala
Mengenai seorang Pencinta Abadi
Bernama,Tuhan ?

Apabila kita terkecewa dalam urusan
Dan harapan yang berkecai
Pernahkah terdetik dalam sanubari,
Tentang Allah ?

Ilmu aku cetek
Tak boleh berkata banyak
Tapi ini adalah apa yang ada dalam fikiran aku
Kerana aku juga pendosa
Tanpa sempadan dan noktah

Namun itulah

Buk…

Old Days

Image
Assalamualaikum
When we were young
We used to walk together
And you would do some ridiculous things
And I couldn't fathom them

When it was holiday
We would kill our ennui together by watching some movies
Whilst we were having our reunion
A mini one

You used to speak something funny
And I used to be afraid of your changing

And now
You've completely changed,maybe ?

I used to type
And gave you hints that I was hurt by the new you
I thought that you've forgotten me
Then you told me
You would always be my friend
No matter what

No matter what bro

I know
People change
And I know
I can't expect you to stay the same for the whole life

But I just want you to stay in my life

And don't forget my

I've tried some ways to reach you
But until now,
I don't even get a reply
You have me wrapped around your finger


Heart Breaking

Image
Assalamualaikum

Terima kasih kepada Tuan dan Puan
Kerana telah melahirkan seorang anak yang baik
Pada 20 Disember
Mungkin dia seorang pembikin kek yang berjaya
Heh bagi aku

Setiap kali sampai di hadapan Ziq Bakery
Ingin sahaja aku ambil Core aku dan merakam papan tanda besar itu
Dan kongsikannya dengan rakan-rakanku yang lain
Yang ada mata X-Ray untuk memahami maksud yang tersirat wahaha

Selamat hidup untuk yang ke 16 tahun
Walau aku kenal kau cuma sekejap
Bolehlah nampak sisi hidup kau sedikit
Biarpun tak pernah nampak Tuan dan Puan milik kau

Maaflah bukan aku sahaja tak approve
Tapi memang aku tak mahu
Terkejut juga dapat tahu cuma ada 58 permintaan
Maknanya satu telah hilang
Dan ianya ialah kau
Kau undur diri
Atau aku yang pangkah ?
Entah

Oh Ya Allah
Khaliqku Yang Esa
Bantulah diriku untuk menahan perasaan ini

Semalam aku dah tidur
Cuma belum sepenuhnya
Bingit telinga aku dengar deringan tanda ada orang menegur
Maaflah ucapan terlalu awal



Short Story

Image
Assalamualaikum

But sometimes I miss her
The mom of my children

"You have to be a good husband,I leave my Rhumaisha to you,"

I nodded with a smile
Yes dad !
I would make Rhumaisha the luckiest wife ever in this world

**

We lived as husband and wife like what I had been wanted to
We were all over the moon
If before our marriage she seemed so dull and boring (that's what people said)
And I couldn't even see her face because of her niqab
But now
She could make me feel like I was a king
I was everything to her

Now I could admit that she was a beauty
She was perfect
From her hair to her toes
Everything seemed so fine to me

When she was an expectant wife
I was being utterly busy with my work
But when I came back from work
With her big tummy,she would smile at me
And greeted me as always
She would never fail to make me feel I was cherished

But then I started to come home late at night
At first I was tearing apart when I saw her laying on the sofa
Tired of being waiting for …

Seseorang

Image
Assalamualaikum

Sometimes
It hurts to know that you can move on
Without me by your side
Because I love you

Sometimes
It tears me apart
Whenever I see you are laughing with your friends
And I'm no longer included

I hope you still remember
The moments when we were holding hands
Tightly
And you could feel the beat of my heart
And you told me that you wouldn't let me being hurt
By anyone
By anything

When the water was running so slow
And I couldn't bear it anymore
I came to your arms and cried
Rolled on the floor
And you told me to calm down

"Everything's gonna be alright soon,be patient honey,"

You wouldn't like it
When you had to leave me for some reasonable reasons
And you left me a note

"Neol saranghae~,"

Well
I know that I've hurt you
And maybe those scars are still there
But I'm sorry
I'm really extremely utterly asking for your forgiveness



Aiseh

Image
Satu dalam seribu
Itu apa yang aku boleh cakap

Entahlah
Dulu kita sama-sama jahil
Maklumlah budak-budak

Sekarang
Aku nampak kau dah jauh berubah
Makin solehah
Makin matang
Cantik .

Masa aku tenggelam dalam tangisan
Dan rasa macam semua urat saraf aku lemah
Aku kerling ke sebelah
Wajah bersih kau terpampang jelas
Kau senyum
Aku balas seadanya

Kita duduk bersebelahan dalam kelas
Kau ingat ?
Masa Geografi bila aku terbabas
Kau tepuk aku
Bila nafsu tidur aku rasuk kau pula
Satu kelas dengan aku pukul belakang kau
Apatah lagi bila kau dalam sut bomba tebal dan keras tu
Hehe

Kau memang pandai berkomunikasi dalam bahasa penjajah
Aku tabik !
Masih lagi segar dalam ingatan aku
Masa Ustaz masuk kelas kita
Masa puasa,bukan ?
Bukan main petah kau berceloteh dalam Bahasa Inggeris
Terjerit lidah aku

Kau memang partner aku
Macam kembar siam pulak dah
Ke mana-mana aku,kau
Cikgu semua dah tahu dan cam sangat

2014
Tahun ni
Bangun tiga tingkat menyaksikan perpisahan dua jasad dan roh
Aku dan kau
Kau ata…

All You Had To Do

Assalamualaikum

Based on Taylor Swift- All You Had To Do Was Stay

Langkah makin laju diatur
Darah dipam pada kelajuan maksimum

"Waduh parah ni,"

Berkerut dahinya
Risau

"Yasmina !"

Argh
Rasa macam nak berlari

"Yasmina,tunggulah kejap,penat aku kejar kau ni.."

Riyad mengeluh
Letih kut kejar Yasmina ni
Ratu pecut MRSM Ulul Albab

"Kau nak apa lagi,Riyad?"

Yasmina merenung jejaka itu
Tajam
Macam nak cincang lumat aja mamat ni

Riyad Awuf
Cinta pertama
Pemusnah hati dan harapan pertama
Kurang ajar
Tampan . Eh ?

"Sorry ! Ye aku menyesal sebab lari dulu!Tolonglah!Aku nak ..."
"Berbaik semula dengan kau,Min.."

Lemah pandangan Riyad
Kendur kedengaran suaranya

Yasmina menjeling Riyad tajam
Rasa macam nak tampar bertubi-tubi

"Woi Riyad Awuf!Kau dah malukan aku sekeluarga,sekarang kau nak aku balik?!"

Bergema suara gadis itu

Jari telunjuknya ditala ke arah Riyad
Keras sekali gayanya
Keterlukaan yang dalam
Luka kembali terbuka dan …

Testing

Assalamualaikum

I guess I could never fathom her
She is adorable
But sometimes she just has to fight the urge to kill someone
She almost killed me in the other day

I guess I could never hate her
She likes Nutella
But hates Cadbury
It's very hard for her to smile
But she knows she has to smile
Because smiling is a Sunnah

I guess no one could ever replace her
Taylor Swift is much prettier than her
But for me she is the apple of my eyes
The one and only
For me she is the most good looking girl ever
In this whole wide world

And now I just want to sing 5SOS-I Miss You
Whilst looking into her eyes

I guess she never knows how much I love her
Because she has never looked at me once
She would never notice me
She would never know those flowers were mine
And I gave them all to her

- Zidane

Good Girls

Image
Assalamualaikum

I should be filling my brain with some Chemistry facts
But when I woke up this morning

Allah
My head was utterly heavy I just didn't know why

I would always be afraid to tell people that I was sick
People were being too judgmental
And I wasn't so sure
If people around me would believe what I said

I would always have that one kind of thought

"People won't believe me,"

That's why whenever I'm sick
It's very hard for me to act normal
I would be like

"I just have to make a worst expression so that people would believe me easily,even though I'm not lying.."

It's sad
If your own friends don't believe you

Now I'm sick
I'm having a fever dear people

"Sakit itu penghapus dosa"

Chill man
InshaAllah !


Some other days

Assalamualaikum

I don't know what to say
Just
I've met a lot of people in my life
Yet it is still not enough
To be someone that is tough
And big enough
Because in some other days
I will meet some more
And I will be experiencing some more
Just in some other days

I don't know what to do
Just
I've lots of work to be done
Like finishing my Biology notes
Revising what I've learned
Solving those unfolded clothes in the basket
Yet I'm too lazy to work them out
To be another person
That is better
And much better

I don't know how to let it go
Just
I like to stay in the pasts
And throwing myself back in my old days
Remembering what are those things that had hurt me
Regaining more conscious
About who am I
About this life
That is so dull without the rememberance of Allah

I don't know how to choose
It's either the one that I've known better
Or the one that is changing
Just
It's kinda hard
But I chose to choose to just shut up
Moreover
I know that this th…

Hujan

Image
Assalamualaikum

Ini kisah lalu
Cuma saja mahu melangkah secara undur
Sebentar .

Rasanya hari-hari itu hujan juga
Cuma apa yang aku ingat
Masa itu Ramadhan yang mulia

Sebab dalam ingatan aku
Ada aku
Cermin
Dan niat
Niat nak ucap selamat berbuka

"Fal selamat berbuka yer,"

Dan aku senyum
Dan berlari ke dapur

Lagi .

Aku sanggup menahan mata
Hanya untuk menunggu balasan daripada kau
Pernah aku pura-pura ingin tidur dan tutup semuanya
Kemudian aku bangun balik
Risau mengenangkan kau yang mungkin menunggu aku

Kau tunggu aku .

Masih aku ingat
Kau pernah bermuram durja sebab aku

Kau muram sebab aku .

"Takyah la layan dia tu,"

Terus lengan kawan aku ditarik
Ego apantah yang merasuk aku waktu tu
Maaf ya

Aku nampak kau tertunduk
Namun songkok kau teguh di atas kepala
Cantik . Heh

Pernah aku menyorok di bawah meja
Bercakap dengan kawan kau
Dan semuanya tentang kau

Pernah aku di tandas waktu kelas malam
Bersama-sama kawan aku
Dan semuanya tentang aku

Pernah aku menyorok dalam tudu…

Sesal

Assalamualaikum

Sekejap tangan kanannya menekup kejap bibir mungilnya
Menahan gelak secara ayu,pasti
Dia memang ayu
Dan sentiasa menarik
Eh Astaghfirullahalazim !

"Dahlah tu..macam tak mahu lepas aje mata memandang,"

Daiyan menegur

Terus aku berdehem
Konon mahu cover
Kantoi merenung anak dara orang

"Peliklah kau ni,Nakhaie.."
"Elok-elok jadi tunang dia,kau putus..lepas tu mulalah meroyan,"

Daiyan terus menembak aku tanpa henti
Hm pasrah aje lah

"Bila jadi cenggini hah,kau pula menyesal saban hari..hadoi,"

Aku hanya mampu tersenyum tawar
Tawar yang amat
Lebih tawar lagi daripada air kopi pekat tanpa gula
Tawar kuasa infiniti

"Entah Daiyan.,aku pun tak tahu kenapa aku jahil sangat dulu.,"
"Macam manalah aku boleh sia-siakan dia,putuskan pertunangan kami macam tu je,"

Daiyan menjongket kening

"Ni aku nak tanya sikit...kenapa kau nak putus dengan dia ?Aku rasa kau dulu yang kejar dia bagai nak rak.."

Bila dengar soalan …

Long Live

Image
Assalamualaikum

I know you wouldn't be a partisan leader
But there are some of us
Have been one without they even realized it
InshaAllah
Allah will help us

I've told ya
I have abundance of words for you

Thanks for being a good shadow
Since forever
I guess there's no one who can beat you
You're my forever line
Would always be a part of me
Would always have the biggest space in my life

It's you
The one and only you

We used to fight
I just wanted you to be mine
And locked you in my world

I knew even a bird wanted freedom
But I didn't want to set you free
And you knew why
I was a jerk back then

I'm sorry
For being a big disaster in your life

Sometimes I know that you're tired
But then I would blind myself
Telling everyone that you are fine

I was childish
We used to fight over a small thing
And it's ridiculous
But that's what we called childish
Right ?
Haha

Laugh out loud
You could be rolling on the floor
If you want to

I don't have a sister
And …

Style

Image
Assalamualaikum

Aku dah buat keputusan berani maut semalam
Kau tahu tak ?
Entahlah
Macam
Tak tahu je haha

Bukannya apa
Cuma setiap imbasan imej kau
Semua cebisan memori yang masih segar berlegar
Menarik-narik cardiac muscle jantung aku
Sakit kau tahu

Dalaman aku
Kau tahu apa

Entah kau menyampah atau tak
Tapi aku memang suka menulis
Itu cara aku mencurah rasa
Lebih baik daripada meroyan dalam kotak bicara media sosial
Bukan ? Heh

Walau aku pernah buat begitu
Eh malu pun ada haha
Faham-faham ajelah kan
Panggillah aku terdesak sampai tersedak
Dah memang aku ditekan dengan tenaga halimunan yang hebat
Sebenarnya semua itu aku yakin
Dorongan nafsu belaka
Waduh

Kau mungkin fikir aku semakin matang
Namun aku masih menggila pada suatu masa tertentu
Kau mungkin fikir aku sudah berubah menjadi baik
Namun kau perlu tahu
Aku tak akan pernah selamanya baik

Iman kita naik turun bukan ?

Enak didengar Style ini
Entah sama atau tak dengan buku tulisan pengalaman aku
Nama kau ada di dalamnya,tahu ?

Fal

Cakkunparacat

Image
Assalamualaikum

He will leave me
Sooner or later
He will
InshaAllah

Well brotha
Knowing you and having you are Allah's blessings for me
Even though you don't have the Justin Bieber look
Or Austin Mahone's or his look but
You got your own look and that's fine
Well at least I've known that you got your own fan club mwahaha

We were like a pair of twins in our old days
Even though we aren't born with the same gender
But our clothes used to be utterly same
From the colours,and those patterns
They were  a like

You are kind
I used to kick your face when I was little
And then you wanted to pay back
But you just couldn't

You used to make some jokes
And I would laugh out loud
Because you were so funny

And when we were little
We used to play games with our old friends in Benta
And then slowly,one by one moved away
And those days couldn't be brighter anymore without all of them

And then we grew up
Your friends used to make fun of me
Calling me with an inappropriate…

Disconnected

Image
Assalamualaikum

So
Lately I've been throwing myself to my pasts
Well when I was 12 it was quite rare
And one of a kind
The last straw maybe ? InshaAllah

So now
The topic is
Much hurting maybe ?
Maybe . Nahh

Seven Shuter
Dear Shuterians

This evening,I took one of our notebooks
And then read some notes about us
And there were some drawings that I made
Those cartoons for me,were not so nice
But I guessed I drew them with my heart

We were so close
I was almost so sure that I couldn't live without all of you by my side
Humairah you pampered me like a little baby
I guessed you were willing to give up your life just because of me
You lighted up my days
And I loved you so much

Then Izza used to hold my hand tightly
Like she never wanted to let me go
We were an incredible couple,remember ?
And I loved you so much

Maisarah was a weirdo
Although there were sometimes we disliked your dispositions
Yet we loved you so much
And I love you so much babe

Izyana
She moved away earlier than we th…

Sesuatu

Image
Assalamualaikum

Kadang apabila aku bersendirian
Perkara lalu menerjah ingatan aku tanpa salam
Tidak mengapa,aku senang

Kemudian rindu aku bangkit secara mengejut
Lalu menangis teresak-esak
Rindu yang amat

Rindu kepada diri yang lalu
Yang masih suci daripada dosa dan noda

Tidak bersalah
Hehehehe

Masih aku ingat diri yang sudah terkubur lamanya
Diri aku yang selalu tidak mampu tidur
Tidur di satu tempat yang sama
Lalu aku merantau
Jauh dan dekat
Dari rumah dan keluarga

Aku biasa tidur di rumah Wan
Waktu langit masih gelap namun Subuh telah menjelma
Aku akan terjaga kerana Wan terjaga
Dan aku akan melihat imej Wan bergerak turun dari tilam
Dan bersiap untuk Subuh
Di masjid
Subhanallah
Cayalah Wan !

Kemudian aku biasa bersarapan dengan nasi lemak
Nasi lemak yang Wan beli
Walau tak sesedap nasi lemak pasar hari Jumaat
Namun aku senang
Kerana itu nikmat Allah bagi kami pada hari itu

Walau tiada internet atau wifi pada zaman itu di rumah Wan
Aku tetap bahagia
Entah mengapa aku seronok di rum…

Someone Out There

Assalamualaikum

Dear a lass
Do you still remember me ?
A friend from underground
Who would put her legs on the ground
And hated Merry-Go-Round as much as she could

It's impossible for you to forget me
I sat right next to you in the class today haha

Remembering the first moment when we became friends
I didn't notice that you're weird
For me you're just my new friend
That I loved
And never wanted you to be hurt
I didn't even know why

Everyone had their own mouths
So did you
You weren't a sweet talker
But sometimes you killed me by your words
I knew you didn't know how to make beautiful lines and promises
Because you were a pure lass
With a clean heart

It would never be a clean-break
When we were fighting
I still remember the day when you told me
I came to Musolla just to see your cousin
And then I cried hardly
Sorry
I saw your bitter face
I guessed you were feeling so wrong
Because you had wronged me
But I couldn't bear those tears
I just couldn't sta…

Kabur

Assalamualaikum

" Besar dah kau sekarang,ya? ..

Rasa macam
Baru semalam kau berseluar biru gelap
Dan berlari di koridor kelas

Rasa macam
Aku baru kenal kau tahun lepas
Walhal
Jarak 2010 dan 2014
Bukanlah dekat

It has been 4 years
Since the first year we met

I'm sorry for writing this post
But
I just want to tell you about this

I admit that I was over the line
I was . Kind of .
Wanting everything too much
Yet you were totally different
Then I was stabbed and hurt
Just because of me

I admit that it wasn't easy for me
But then now I can say
All of these things
Were some sort of
A childish moment
They weren't important I guess
But as I couldn't think of any ideas
I just could assume that
I was big enough for this issue

Then actually
12 was just a small number

In every year
I would wait for 13 January
And I didn't know why
I knew it was a waste
But
Hey happy birthday
Heh

And as time flies
Now Alhamdulillah
I can let it flies away from me
And I can accept it
If you …

Tak Tertahan

Assalamualaikum

Memandangkan aku cuma satu homosapien
Yang lemah tak berdaya
Yang punya akal hati serta nafsu
Yang bernafas seperti biasa
Cuma kadang-kala trafik rongga pernafasan sesak
Terus aku tersesak
Dan terdesak

Aku juga punya had kesabaran
Kadang tak tengok had aku hamburkan semuanya
Kadang meter amarah tak capai tahap maksimum
Darah aku menggelegak bagai mahu pecah seluruh arteri dan kapilari

Masih aku cakap soal had eheh

Sabar itu indah
Namun sabar itu susah
Susah yang amat

Apabila selesai melayan nafsu amarah yang bergelojak
Mulalah tersedar dan terasa sesal
Namun terlajak perahu boleh diundur,
Terlajak kata ?
Ah lu fikirlah sendighi

Oh Ya Allah

Kadang kita berdoa agar dilimpahkan kesabaran
Namun apabila tiba masa Allah mahu uji
Tak fikir apa dah
Tahu nak marah dan maki berjela-jela aje
Waduh
Mana roh yang sentiasa berdoa agar dilimpahkan kesabaran ?
Mana dia orang yang hendak diberi kesabaran itu ?
Ini .
Inilah .
Eh ada aje

Habis tu kalau ada ?

Dah ada baguslah
Ingat dah me…

The One I Know

Assalamualaikum

Taller than me
As she walks by
Some boys will black out
Some girls will back off
While there are some others who feel insecure

The first time I met her
I admitted that she was a beauty
And then some of my classmates wanted to get in the line
Well I didn't know what was next
But as I had guessed,
She pushed them away

Rejected .

Then I knew
She wasn't that type of girl
Who would use her face and kill some guys
She didn't even take a glance on them

I seldom talked to her
As we weren't too close
And I wasn't her classmate
Or her dorm mate

But some of my friends were a big part of her class
I would see her smile and the way she spoke
From her hair to her feet
All that I could conclude was,

Perfect .

Even though her imperfection was perfect

Was she a human or what ?
Heh of course she was normal and only a human
But she was one of a kind

It's hard to find a complex organism like her

And now
It's not a rare view if you see me sitting next to her
It&…