Life

Assalamualaikum

Sepanjang aku hidup
Berkali-kali aku pernah hadapi kekecewaan

Apabila masalah menimpa
Sehingga aku berasa kusut dan seperti tiada jalan keluar
Rupa-rupanya di penghujung cerita terdapat sirna yang begitu indah
Dan terbit penyelesaian yang bagi aku rasa lega .
Lega yang amat .
Dan aku rasa masalah itu sebenarnya tak lah besar mana

Khaliq kita yang Maha Merancang
Dan perancanganNya tersangatlah indah tepat dan sungguh sempurna
MashaAllah
Subhanallah

Yakinlah pada pertolonganNya

Cakap memang mudah
Tapi sungguh kata,
Yakinlah .

Apabila kita sudah mula yakin,
Tiada gusar dalam hati ini
Apa sahaja yang datang,
Kita tahu kita ada Yang Maha Hebat di sisi,
Cuma yelah,
Jangan cuma yakin
Untuk selesaikan sesuatu kena usaha juga
Kalau kita tak usaha tak ke mana juga huhuhuhu

Macam kehidupan asasi laluan pantas sepantas kilat ni
Kalau kita nak jadi yang terbaik
Kenalah usaha sehabis baik dulu
Usaha dulu .
Kemudian berdoa dan bertawakkal .
Yakin Allah akan tolong .

Tapi kalau tak dapat juga tu,
Adalah pula hikmahnya .

Apapun,
Yakin 




Comments

Popular posts from this blog

Daylight 2#

"Slut!"

Say Don't Go