Kita

Assalamualaikum

Tak pernah lagi aku berada dalam suasana sebegitu ;
Kelompok lelaki begitu kecil
Dalam fikiran,
Ya inilah masanya kaum yang tertindas bangkit
Bahagian tengah yang senantiasa sejuk dan beku boleh diambil alih
Setelah sekian lama kami ditepi
Muahahahaha

Ya,Alhamdulillah . Kami berjaya memiliki kawasan tengah
Namun mereka berlima juga turut serta hmph lantaklah
Mereka jenis yang bagi aku,baik . Jadi,tiada masalah jika mereka sedikit bahagia . Heh
Kelas itu merupakan sebahagian hidup aku . Walau aku senyap,yelahkan buat apa bising bagai aku tetap wokeh .

Yang sedihnya sahabat baik aku tidak lagi menemani . Sudah tahun kedua,perpisahan itu amat perit
Tapi kami tetap baik-baik . mungkin . Tapi kau join juga lepas tu .

Kalau ditanya ; jika UKM dibom,apa kau akan rasa ? Sedih la kut,kerana aku tahu itu agak mustahil
Jika UKM dilanda ribut,apa kau akan rasa ? Tak menyempat nak rasa bagai,aku lari dulu hahaha .
Kerana aku fikir,itu juga agak mustahil .

Tapi semuanya berada dalam genggaman Ilahi . Allahurabbi .
Siapa sangka,saat akhir kami bersama-sama,tornado hitam merenggut setiap jiwa UKM
Atau mungkin sebahagian ? Jujur aku nyatakan di sini ; aku sedih yahamat . sedih banget .
Pada saat pecutan,mereka memecut lari . Apa ? Ada raksasa gergasikah di dalam sana ? Untuk apa kau lari ? Kedamaian ? *senyum kecil dan angguk*

Tidak mengapa saudara . Pilihan itu kau yang buat . Hidup kau,kau yang tentukan .
Lebih tepat,rancang . Yang tentukan semestinya Allah Yang Maha Bijaksana . Kami kehilangan sayap kiri kami yang begitu kami gahkan selama ini . Nasib baik Qalbu Jaisyi kami masih ada hihihi gedik

Kosong itu terasa juga yelahkan namun hidup tetap perlu diteruskan . Aku mengerling sekilas ke arah ketua kami,Farouq The Gentleman . Aku pasti dia kecewa . Alamat makin sedikitlah bilangan pria UKM .

Rabu pagi,aku rasa benar-benar sedih dan kecewa . Sayap kanan pula telah pergi membawa diri . Rajukkah dia ? Tapi untuk apa ? Aku tiada idea . Apa yang aku tahu dan ingat,serasa seluruh dunia ini begitu mencengkam sanubari aku tika itu . Sakitnya bukan kepalang . Pria yang aku sudah anggap seperti Farhan sulung pergi tanpa sempat aku sedar . Kehilangkan kami yang kedua .

Banyak isu timbul . Entah mengapa aku tak tahu . Rasa macam tak perlu ambil kisahlah kut,bukan ?
Tapi itu hati-hati mereka . Yang menelan dan merasa itu mereka sendiri . Tidak mengapalah

Lagilah Farouq sedih aku rasalah . Akhirnya,yang betul-betul tinggal hanya dia dan Niel .
Aku tetap tersenyum seperti biasa . Tanpa sedar,celoteh aku sentiasa kedengaran tahun ini
UKM telah mengubah diri ini,yang dulunya seperti rag doll yang ditendang tanpa bisa membela diri ecewah .

Wahai sahabat-sahabatku semua . ini kali pertama aku tulis panjang-panjang . Hanya untuk kalian semua . Walau seperti tiada isi yang berguna hehehehe tapi,terima kasih ya .

Buat Farouq The Gentleman selaku ketua kami yang gagah perkasa serta berani .
Buat Sarrah The Baker eh ? selaku penolong kami yang begitu tegas dan juga berani .
Terima kasih sudi jaga dan urus kami anak-anak kecil UKM yang adakalanya degil tahap takhengat .

Buat Anees Akma The Joker sebab suka buat lawak sampai saki perut Akku
Buat Farah,walau jarang berbicara,kau juga turut menghidupkan UKM
Buat Faridah The Payid err yang begitu baik dan begitu lembut bicaranya
Buat Izza yang sentiasa bersemangat
Buat Uma yang juga suka buat lawak dan mewarnai UKM
Buat Nayli yang sentiasa riang
Buat Aishah yang selalunya buat lawak tanpa sedar sebab aku sentiasa gelak dengan kerenah kau
Buat Faraha si pakar BM yang ayu
Juga buat Imas The Treasurer yang begitu amanah dan bertanggungjawab  juga ayu
Buat Najihah yang merdu suaranya,yang turut sentiasa buat aku geli hati dan abdomen
Buat Farhah yang akhir-akhirnya juga turut buat aku tak kering gusi
Buat Fatin Nabihah The Faby err hehe yang sudi menjadi sifu Addmath ku malam sebelum trial
Buat Rozalia The Rozeq yang baik hati dan sudi bagi biskut Tiger
Buat Anis Cullen yang speaking macam sepupu Harry Potter dah gayanya
Buat Kakak ; Nadhra yang juga expert BM dan lawak
Buat Ayuni yang unik namanya dan juga mewarnai UKM
Buat Fatimah The Fety yang turut suka buat lawak dan bersastera
Buat Afifah The Pipo my twin yang gaya gelaknya turut menggeletek perut aku

Waduh panjangnyaaa

Terima kasih sangat-sangat,juga kepada

Amin Asyraf yang otaknya geliga,yang suka mengusik juga,yang baik,yang pandai menyanyi
Yang pernah cetuskan kontroversi eh yeke hehe 
Farhan Rashid,Ketua Pelajar yang paling baik dan bertanggungjawab .
Yang sentiasa terasa,yang sentiasa disoal .
Namun ketahuilah,banyak pahala yang saudara peroleh jika sabar itu jalan yang kau pilih 
Banyak pengalaman yang kau peroleh dengan semua onak dan duri yang terpaksa kau tempuh
Biggest thanks to you,Farhan . Sudi jaga kita semua 
Niel yang memang suka buat aku ketawa . Yang kacak sentiasa ecece . Yang suka tegur aku yang pendiam dan sombong sikit ni . Yang sudi bagi aku pinjam Paper Town .
Aqil Haziq yang memang suka buat lawak tapi kadang-kala aku tahan suka . Yang jarang aku tegur dan bercakap antara pria-pria yang lain . Yang tahu banyak bombastic words dan macam dah capai tahap A.Samad Said kau punya gramatis dalam Bahasa Melayu . Yang pertama hilang

Letih weh hahahaha .
Terima kasih sudi buat aku senyum dan juga mencalarkan hidup aku

Calar tu sikit aje hehe

Ada lagi yang aku tak sebut ?
Hah engkorang bertiga aku malas muahahahaha



Comments

Popular posts from this blog

Daylight 2#

"Slut!"

Say Don't Go