Jelas

Assalamualaikum

Rugi. Itu yang aku terfikir tadi.
Sebaik saja muka itu melintasi ruang fikiran,
Serasa senak dada, walau sudah lama berlalu.

Lama. Ya, seperti sudah terlalu lama.
Namun aku masih di takuk lama.

Mana lagi boleh dicari,
Orang seperti kau, sentiasa menggugah hati.
Baik manis mahupun masin, tawar dan pahit.
Serasa kau tidak boleh diganti.

Mana lagi kau di dunia,
Kalau bukan kau yang seorang itu.
Datanglah rupa serupa tanpa cela,
Tidak akan pernah sama.
Kau satu dalam seribu,
Walau hati retaknya lebih seribu.

Mana lagi boleh aku cari,
Yang tahu aku dan kebanyakan tentang aku,
Walau diberi masa yang singkat,
Semua apa yang kau teka sentiasa tepat,
Serasa kau lebih kenal aku dari setiap sudut dan lipat.

Mana lagi boleh aku celah,
Kau sendiri sudah kata pintunya telah diselak,
Rapat. Sungguh tiada ruang.

Mana lagi kita di sini,
Namun yang patah tumbuh, yang hilang berganti.



Comments

Popular posts from this blog

Daylight 2#

"Slut!"

Say Don't Go