Hei, apa khabar? 2#

Assalamualaikum

Hei kau, apa khabar sekali lagi?

Harap kau baik-baik saja. Aku?
Sedikit gila, namun masih terkawal.

Bagaimana kau sekarang?
Maaflah, kali ini lama sungguh kita saling menyepi.
Macam biasa, aku teringat kau pada waktu-waktu begini.
Kau, dan pipi merah yang menjadi identiti.
Kau, dan bulu mata lentik itu.
Kau, dan tawa itu.

Hari itu kita bertembung mata.
Aku sebenarnya sedikit gugup, yalah.
Sudahlah lama tak bertukar pandangan,
Jumpa pula di hadapan kedai makan.

Kalau boleh aku ingin berlama,
Berborak panjang mengundang memori lama,
Namun disampingku tidak patut menunggu,
Jadi kita saling faham pabila aku mengundur dulu.

Kalau kau,
Mesti faham aku, bukan?

Kau tak pernah aku buang.
Kau dan semua antara kita aku simpan kemas di celah hidupan.

Kau tetap aku rindu.
Macam biasa.

Tuliskan aku satu lagi puisi kontot, boleh?

- Kamil



Comments

Popular posts from this blog

Daylight 2#

"Slut!"

Say Don't Go